יו"ר ועדת הכספים דחה דיון על בקשה לתקצוב רכישת מטוס לרה"מ

איתי גדסי No Comments on יו"ר ועדת הכספים דחה דיון על בקשה לתקצוב רכישת מטוס לרה"מ

יו"ר ועדת הכספים דחה לעת עתה בקשה לתקצוב רכש מטוס לראש הממשלה. דורש שהבקשה תובא בנפרד מנושאים אחרים • גפני הביע הבנה לבקשת הפרדת נושאים בבקשות התקציביות

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים דחה לעת עתה בקשה לתקצוב רכש מטוס לראש הממשלה. דורש שהבקשה תובא בנפרד מנושאים אחרים

נוכח הביקורת בוועדת הכספים על האופן שבו משרד האוצר מביא בקשות תקציביות של משרדי הממשלה לוועדת הכספים, תוך ערבוב נושאים שונים בתכלית באותן פניות, החליט זה עתה (ראשון) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לדחות את ההצבעה על בקשה תקציבית גדולה למשרד ראש הממשלה הכוללת בקשה להעברת 182.8 מיליון ₪ לצורך רכישת מטוס לראש הממשלה בהתאם להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ח"כ גפני נעתר לדרישת חברי כנסת מהאופוזיציה להפריד בין הבקשה הזו אליה הם מתנגדים לבין בקשות אחרות שהם תומכים בהן. לפיכך, הודיע גפני, שיביא את הבקשה לתקצוב המטוס בנפרד בלבד. מבין הנושאים שתקצובן הובא יחד עם בקשת תקצוב רכש המטוס: תוספת תקציבים למערך הגיור, תגבור תקציב המשרד לשוויון חברתי לצורך תכניות שונות, תגבור תקצוב הלמ"ס, הקרן למורשת הכותל, ועוד.

גפני הביע הבנה לבקשת הפרדת נושאים בבקשות התקציביות. חברי הכנסת מהאופוזיציה שביקשו מגפני לדחות את ההצבעה על ההעברה הכוללת הזו למשרד ראש הממשלה בהם: מיקי לוי (יש עתיד) וסתיו שפיר (המחנה הציוני).

ח"כ לוי: "יש נושאים כאן שאני תומך בהם, אבל לא יתכן לערבב כל-כך הרבה נושאים לא קשורים. לא יתכן שאיאלץ להצביע בעד ההעברה תקציבית הכוללת דברים שאני תומך בהם יחד עם הדרישה לתקצוב רכישת המטוס, שלדעתי מדובר בה בבזבוז כספיי ציבור". גפני הדגיש, כי אינו מתנגד לרכש המטוס וכי בכוונתו להביא את הבקשה לאישור, אלא שהוא דורש שהבקשה אכן תובא בנפרד.



0 תגובות